طراحی کنترلر، مدارت دلخواه، پروژه ها و تمرینات درس میکروکنترلرها
این پروژه یک ماشین حساب ساده با چهار عمل اصلی بروی نمایشگر گرافیگی می باشد.در صورتی که برق شهر از حداقل تعریف شده کمتر، یا از حداکثر بیشتر شود رله خروجی قطع خواهد شد و از طریق بازر بوق هشدار پخش می شود.این پروژه یک فاصله سنج می باشد که می توان در مواردی نیز به عنوان عمق سنج از آن استفاده نمود. حداقل فاصله قابل تشخیص 10cm و حداکثر 80cm تا 100cm می باشد.یک کنترل کننده موتور با جریان خروجی 2 آمپر شامل کنترل جهت چرخش و سرعت می باشد. این مدار دارای نمایشگر LCD متنی بوده که سرعت و جهت چرخش موتور را نمایش می دهد.این پروژه یک مدار گیرنده رادیویی 433 یا 315 مگاهرتز می باشد که قابلیت تعریف و ذخیره سازی انواع ریموت کنترل هایی از قبیل (ریموت دزدگیر ماشین، پارکینگ، بالابر و ...) را دارد. می توان رله مربوطه را روی هر کلید دلخواه تعریف نمود.
پروژه ماشین حساب ساده با السیدی گرافیکی و avr

MCP-34

پروژه ماشین حساب ساده با السیدی گرافیکی و avr
پروژه محافظ لوازم برقی با avr و نمایشگر سون سگمنت

MCP-21

پروژه محافظ لوازم برقی با avr و نمایشگر سون سگمنت
پروژه فاصله سنج با سنسور مادون قرمز شارپ Sharp

MCP-37

پروژه فاصله سنج با سنسور مادون قرمز شارپ Sharp
کنترل سرعت و جهت موتور DC

MCP-9

کنترل سرعت و جهت موتور DC
پروژه ریموت کنترل 433-315 مگاهرتز تک کاناله با قابلیت لرنینگ

MCP-30

پروژه ریموت کنترل 433-315 مگاهرتز تک کاناله با قابلیت لرنینگ
برنامه نویسی میکروکنترلرها FAQ (سوالات رایج کاربران)


شاخه: اصلی -> کدویژن-توابع کاراکتری-کتابخانه ctype.h

سوال/تابع
  تابع ()isalnum
  تابع ()isalpha
  تابع ()isascii
  تابع ()iscntrl
  تابع ()isdigit
  تابع ()islower
  تابع ()isprint
  تابع ()ispunct
  تابع ()isspace

جواب/عملکرد
  تابع ()isalnum

تابع isalnum() کاراکتری را به عنوان آرگومان ورودی پذیرفته و اگر این آرگومان یکی از حروف a تا z یا (A تا Z) و یا ارقام صفر تا 9 باشد عدد 1 را بر می‌گرداند. الگوی این تابع به صورت زیر است:

unsigned char isalnum(char c);

بالای صفحه
  تابع ()isalpha

تابع isalpha() آرگومان خود را (کاراکتر) چک می کند که آیا یکی از حروف الفبای a تا z یا (A‌ تا Z) است یا نه، اگر این کاراکتر یکی از این حروف باشد نتیجه حاصل از تابع 1 است و الگوی آن به صورت زیر است:

unsigned char isalpha(char c);

بالای صفحه
  تابع ()isascii

تابع isascii() کاراکتری را به عنوان آرگومان پذیرفته و تشخیص می دهد که آیا این کاراکتر در بازه 0 تا 127 قرار دارد یا خیر، اگر آرگومان در بازه 0 تا 127 بود نتیجه حاصل از تابع 1 یک است. الگوی این تابع به صورت زیر می باشد:

unsigned char isascii(char c);

بالای صفحه
  تابع ()iscntrl

اگر آرگومان تابع iscntrl() که به صورت کاراکتر است در بازه 0 تا 31 یا 0 تا 127 قرار داشته باشد تابع عدد 1 را به عنوان نتیجه باز میگرداند. الگوی تابع به صورت زیر می باشد:

unsigned char iscntrl(char c);

بالای صفحه
  تابع ()isdigit

تابع isdigit() آرگومان (از نوع کاراکتر) خود را برسی میکند که آیا این آرگومان از ارقام صفر تا 9 می باشد یا خیر. اگر آرگومان یکی از این ارقام باشد نتیجه حاصل از تابع 1 است. الگوی این تابع به صورت زیر می باشد:

unsigned char isdigit(char c);

بالای صفحه
  تابع ()islower

تابع islower() آرگومان (از نوع کاراکتر) خود را برسی میکند که آیا این آرگومان یکی از حروف کوچک (aتاz) است یا خیر، اگر آرگومان یکی از این حروف باشد نتیجه حاصل از تابع 1 است. الگوی این تابع به صورت زیر می باشد:

unsigned char islower(char c);

بالای صفحه
  تابع ()isprint

تابع isprint() کاراکتری را به عنوان ورودی دریافت کرده و برسی میکند که آیا این آرگومان قابل چاپ (یکی از اعداد اسکی 124-32) می باشد یا خیر. اگر قابل چاپ بود نتیجه حاصل از تابع 1 است. الگوی این تابع به صورت زیر می باشد:

unsigned char isprint(char c);

بالای صفحه
  تابع ()ispunct

اگر آرگومات ورودی تابع ispunct() یکی از کاراکترهای ویرایشی مانند کاما، نقطه و غیره باشد عدد 1 را باز می گرداند. الگوی این تابع به صورت زیر می باشد:

unsigned char ispunct(char c);

بالای صفحه
  تابع ()isspace

زمانی که آرگومان ورودی تابع isspace() یکی از کاراکترهای فضای خالی blank, horizantaltab, verticaltab, formfeed, carriage return یا newline باشد، تابع نتیجه 1 را باز می گرداند. الگوی این تابع به صورت زیر می باشد:

unsigned char isspace(char c);

بالای صفحه


[ برگشت به صفحه اول ]