طراحی کنترلر، مدارت دلخواه، پروژه ها و تمرینات درس میکروکنترلرها
یک کنترل کننده موتور با جریان خروجی 2 آمپر شامل کنترل جهت چرخش و سرعت می باشد. این مدار دارای نمایشگر LCD متنی بوده که سرعت و جهت چرخش موتور را نمایش می دهد.در این پروژه با استفاده از یک ساعت نجومی و محاسبات ریاضی، دو عدد سروو موتور یکی در جهت XY و دیگری در جهت Z پنل خورشیدی را به صورت اتوماتیک در موقیعتی قرار می دهید که بیشترین تابش خورشید را دریافت کند.این پروژه قادر خواهد بود که یک ماشین را به صورت بیسیم در جهات جلو و عقب و چپ و راست با سرعت دلخواه کنترل و همچین با کلید استپ ماشین را ثابت (ترمز) نماید.با استفاده از میکروکنترلر ATMEGA8 و کیبورد 3×4 می توان حروف و اعداد را تایپ کرد و درون یک متغییر ذخیره نمود و محتوای این متغییر بر روی نمایشگر LCD نمایش داده می شود. در صورتی که فضای LCD پر شود کاراکترها به سمت چپ شیفت داده می شوند. تمامی حروف و اعداد کوچک و بزرگ انگلیسی قابل تایپ می باشند.این پروژه یک مدار گیرنده رادیویی 433 یا 315 مگاهرتز می باشد که قابلیت تعریف و ذخیره سازی انواع ریموت کنترل هایی از قبیل (ریموت دزدگیر ماشین، پارکینگ، بالابر و ...) را دارد. با نگه داشتن یک میکروسوئیچ و فشار دادن یکی از کلید های ریموت به مدت 1 ثانیه کد شناسایی ریموت مورد نظر آشکار و سپس در حافظه ذخیره می شود و می توان با چهار کلید ریموت (کلیدهای A,B,C,D) چهار رله را روشن و خاموش کرد.
کنترل سرعت و جهت موتور DC

MCP-9

کنترل سرعت و جهت موتور DC
پروژه کنترلر پنل خورشیدی با استفاده از ساعت نجومی

MCP-25

پروژه کنترلر پنل خورشیدی با استفاده از ساعت نجومی
پروژه ماشین کنترلی بی سیم با avr

MCP-20

پروژه ماشین کنترلی بی سیم با avr
پروژه تایپ حروف و اعداد با کیبورد 3.4 به زبان سی با avr

MCP-3

پروژه تایپ حروف و اعداد با کیبورد 3.4 به زبان سی با avr
پروژه ریموت کنترل 433-315 مگاهرتز 4 کاناله با قابلیت لرنینگ

MCP-27

پروژه ریموت کنترل 433-315 مگاهرتز 4 کاناله با قابلیت لرنینگ

کتابخانه lcd کاراکتری برای Atmel Studio

www.picpars.com کتابخانه lcd کاراکتری برای Atmel Studio 375

نمایشگرها همواره جزء جدانشدنی از میکروکنترلرها می باشند، به کمک آنها ما می توانیم خروجی پردازش ها، مقادیر، و ... را مشاهد کنیم و در برخی موارد نیز می توان به کمک آنها برنامه خود را عیب یابی نماییم. برای ارتباط با این نمایشگرها باید اصول کار آنها را بدانیم و سپس یک کتابخانه یا همان درایور بنویسیم و در برنامه اصلی به آسانی آنها را فراخوانی کنیم تا مقادیر و رشته ها را به نمایش درآوریم. از آنجایی که در ایران اکثراً با کامپایلر CodeVision برای زبان C کار می شود، و از حق نگذریم توابع کتابخانه نمایشگر متنی آن هم بسیار جذاب و کاربردی می باشد. لذا در کتابخانه ای که در ادامه توضیح می دهیم تمامی توابع نوشته شده، هم از نظر عملکرد و هم از نظر اسمی همانند توابع CodeVision می باشد، یکی به دلیل سادگی اسم و عملکردهای فوق العاده آن و دیگری اینکه اگر شما بخواهید برنامه ای از محیط CodeVision به محیط Atmel Studio انتقال دهید حداقل در خطوطی از برنامه که مربوط به نمایشگر می باشد هیچ مشکلی رخ ندهد به این صورت کتابخانه را طراحی کردم.

از بخش سفارش طراحی هم اکنون درخواست خود را ثبت کنید
حل و تشریح کلیه تمرینات درس میکروکنترلر AVR
طراحی و ساخت مدارات دلخواه شما با میکروکنترلر AVR


ویژگی ها کتابخانه:

  • پذیرش رشته های آماده شده توسط دستور استاندارد sprintf واقع در SRAM
  • قابلیت نمایش رشته های ذخیره شده در حافظه flash
  • تشخیص کارکتر شکستن و رفتن به سطر بعد
  • پشتیبانی از نمایشگرهای دارای 4 سطر و تا 40 ستون
  • قابلیت آدرس دهی مختصات شروع درج رشته یا کاراکتر
  • قابلیت ارسال دستورات کنترلی به نمایشگر
  • قابلیت ارسال کد کاراکترها به نمایشگر و نمایش آنها (شامل علایم و حروف های یونانی و ...)

جهت دریافت فایل کتابخانه به همراه توضیحات آن و مثال ضمیمه شده مقاله آموزشی "آموزش گام به گام برنامه نویسی AVR به زبان C در کامپایلر Atmel Studio" را از لینک زیر دریافت نمائید.

  منبع: www.picpars.com

  لطفا مقالات، آموزش‌ها و پروژه های خود را به آدرس ایمیل ارتباطی ایمیل نمائید تا آن را با نام خودتان در سایت منتشر کنیم.




به این مطلب امتیاز دهید

برچسب ها:
تاریخ ارسال چهارشنبه، 3 دي ماه، 1393    نویسندهنویسنده: مدیریت    نظرات 3 نظر    بازدید بازدید [ 8804 ]   پرینتنسخه چاپی
فایل پی دی اف فایل پی دی اف   ارسال به دوستان ارسال به دوستان