طراحی کنترلر، مدارت دلخواه، پروژه ها و تمرینات درس میکروکنترلرها
ماشین حساب مهندسی ساده با قابلیت دریافت اعداد اعشاری و محاسبه توابع مثلثاتی به همراه سایر توابع توسط یک صفحه کلید 4*4کنترل زاویه ای 0 تا 180 درجه؛ قابلیت تعریف بیش 100 برنامه مجزا توسط کاربر؛ تعیین زاویه برای هر پله حرکت سروو موتور؛ تعیین سرعت حرکت سروو موتور؛ تعیین مدت زمان کارکرد در هر برنامه از 1 تا 255 دقیقه. منوی کاربری بسیار آسان برای تعریف برنامه ها.با استفاده از میکروکنترلر Atmega8‌، سنسور دیجیتال دما DS18B20 و LCD‌ متنی شما به راحتی می توانید کولر خانه تان را توسط کنترل تلویزیون و کلید های تعبیه شده، در مد های مختلفی برنامه ریزی کنید، از ویژگی آن می توان به کاهش مصرف انرژی در کولرها آبی اشاره نمود.اندازه گیری ظرفیت خازن از 1nf تا 2000uf - دارای دو حالت علمی اندازه گیری - دارای کالیبره سازی خودکار - نمایش اتوماتیک رنج خازن بر روی نمایشگرکنترل نور یک لامپ 12 الی 24 ولتی DC توسط دو عدد کلید در بازه روشنایی 1 تا 99 درصد. به همراه نمایشگر جهت نمایش درصد روشنایی.
ماشین حساب مهندسی ساده

MCP-28

ماشین حساب مهندسی ساده
پروژه کنترل سروو موتور از 0 تا 180 درجه با avr

MCP-2

پروژه کنترل سروو موتور از 0 تا 180 درجه با avr
پروژه کنترل اتوماتیک کولرهای آبی با ریموت کنترل و avr

MCP-4

پروژه کنترل اتوماتیک کولرهای آبی با ریموت کنترل و avr
پروژه خازن سنج دو حالته از 1nf تا 2000uf

MCP-22

پروژه خازن سنج دو حالته از 1nf تا 2000uf
دیمر دیجیتال با AVR به زبان سی

MCP-38

دیمر دیجیتال با AVR به زبان سی

اسکن کیبورد 3×4 به زبان سی AVR و به صورت فایل کتابخانه‌ای برای کدویژن

www.picpars.com اسکن کیبورد 3×4 به زبان سی AVR و به صورت فایل کتابخانه‌ای برای کدویژن 290

این بار یک مثال آموزشی و بسیار کاربردی برای کابران PicPars آماده کرده ‌ام، امیدورام مورد رضایت شما واقع گردد. همانطور که می دانیم اتصال صفحه کلید به میکروکنترلرها در بسیاری از موارد برای ما مهم و کاربردی است، به عنوان مثال شما می خواهید یک ماشین حساب طراحی کنید یا یک قفل رمز و یا هر سیستم دیگری که نیاز است از کاربر اطلاعاتی توسط صفحه کلید دریافت شود. ما قبلا اتصال کیبورد 4*4 به میکروکنترلر AVR به زبان سی را آموزش داده ایم. که با هر بار فراخوانی تنها یک رقم را از کاربر می‌گیرد و بقیه کارها با برنامه نویس بود. به عنوان مثال شما می خواهید عدد صحیح 1390 را از کاربر دریافت کنید حال آن که کاربر این عدد را به صورت تک تک 1 3 9 0 وارد کرده و در برنامه اصلی تان آنها را در متغیرهایی جداگانه قرار می دهید، تا اینجا شما اعداد را به صورت جداگانه در اختیار دارید و نه به صورت یک عدد صحیح، و باید در برنامه اصلی تابعی برای به هم چسپاندن این ارقام بنویسید که کاری تقریبا خسته کننده است...

اما امروز من یک تابع پیشرفته به صورت هدر برای شما نوشته ام که تمامی این مشکلات را حل می‌کند و دیگر هیچ نیازی به برنامه نویسی در این مورد نخواهید داشت.

از بخش سفارش طراحی هم اکنون درخواست خود را ثبت کنید
حل و تشریح کلیه تمرینات درس میکروکنترلر AVR
طراحی و ساخت مدارات دلخواه شما با میکروکنترلر AVR


این فایل هدر همراه با یک مثال آموزشی، که نحوی استفاده از آن را برای شما توضیح می دهد در اینجا ضمیمه شده است و من نیز توضیحاتی در این باره خواهم داد.

در هر برنامه‌ای که خواستید از کیبورد 3×4 استفاده کنید ابتدا این فایل هدر را در پوشه ای به نام header در مسیر اصلی پروژه قرار داده و سپس به صورت زیر آن را به برنامه اصلی اضافه می کنید:

#include <header/keypad_advance.h>

حال در تابع اصلی و یا هر تابع دیگر که نیاز به دریافت اطاعات از صفحه کلید را داشتید کافی است تابع زیر را فراخوانی کنید:

key = keypad(10,6,1,5,1);

این تابع دارای 5 پارامتر ورودی به شرح زیر می‌باشد:

  • پارامتر اول: تعین مدت زمان اسکن کردن صفحه کلید می‌باشد. به این صورت که اگر 0 وارد کنیم به صورت بینهایت خواهد شد و تا زمانی که کاربر کلیدی را فشار ندهد میکرو در همان جا خواهد ماند و به اسکن کردن خود ادامه می‌دهد، اما در صورتی که عددی بزرگتر از صفر یعنی 1 تا 255 وارد کنید تابع بر حسب زمان (ثانیه)عمل خواهد کرد. که در اینجا ما عدد 10 را وارد کرده‌ایم و در نتیجه میکرو به مدت 10 ثانیه صفحه کلید را اسکن خواهد کرد و بعد از اتمام این زمان بر می‌گردد.
  • پارامتر دوم: تعیین کننده ماکزیمم تعداد ارقامی است که میکرو باید از کاربر دریافت کند. که در اینجا به عنوان مثال عدد 6 را وارد کرده‌ایم و کاربر مجاز است 6 رقم وارد کند و بعد از آن میکرو به صورت اتوماتیک ارقام دریافتی را به یکدیگر می‌چسباند و یک عدد صحیح 6 رقمی را بازگشت خواهد داد. (ماکزیمم آن 9 رقم می باشد)
  • پارامتر سوم: می تواند 0 یا 1 باشد اگر 0 باشد پارامتر چهارم و پنجم را نادیده خواهد گرفت و اگر 1 باشد براساس پارامترهای چهارم و پنجم عمل خواهد کرد. این پارامتر در اصل برای فعال و غیرفعال کردن، چاپ ارقام ورودی روی نمایشگر می باشد. در برخی موارد لازم است که کاربر در حین وارد کردن ارقام آنها را روی نمایشگر مشاهد کند (1) و در برخی موارد دیگر نیازی نیست که این ارقام وارد شده روی نمایشگر نشان داده شود (0) که همه اینها توسط پارامتر سوم تعیین خواهد شد.
  • پارامتر چهارم: مشخص کردن مختصات نویسه LCD در محور X ها. مثلا در LCD 16*2 تعیین خواهد کرد که در کدام یک از خانه های افقی 1 تا 16 اولین رقم چاپ شود. (سطری)
  • پارامتر پنجم: مشخص کردن مختصات نویسه LCD در محور X ها. مثلا در LCD 16*2 تعیین خواهد کرد که در کدام یک از خانه های عمودی 1 تا 2 اولین رقم چاپ شود. (ستونی)

به همین راحتی شما می توانید از دنیای بیرون اعداد را به صورت صحیح وارد میکرو کنید.

نکات کلیدی و مهم:

چون از متغیر float در دستور sprintf استفاده شده باید در قسمت config پروژه تون در نرم افزار کدویژن در قسمت (sprintf) از منوی کرکره‌ای گزینه float را انتخاب نمائید.

در صورتی که زمان وارد کردن اطلاعات به پایان برسد مقدار عددی 1- بازگشت داده خواهد شد، شما از این عدد می توانید برای سایر دستورات کنترلی خود استفاده نمائید.

تابع به صورتی نوشته شده است که مثلا ماکزیمم ارقام وردی 6 انتخاب شده است حال اگر کاربر مثلا 4 رقم وارد کند و بعد کلید # را فشار دهد میکرو از 2 رقم باقی مانده را صرف نظر خواهد کرد و مبنا را بر چهار رقم خواهد گذاشت و محاسبات تبدیل آنها به عدد صحیح را انجام خواهد داد.

همچنین در صورتی که کلید * فشار داده شود تمامی اطلاعات ورودی پاک شده و کاربر مجددا می‌تواند اطاعات را وارد نماید.

نوع متغیر بازگشتی این تابع به صورت پیش فرض float می باشد اما با توجه به نیاز شما و ماکزیمم ارقام ورودی می توانید این متغیر را به نوع های long int و int و حتی char کاهش دهید که در این صورت باید در تابع keypad مقدار زیر را نیز تغییر دهید:

float keypad(
float number_out
float key
این برنامه صورت کاملا اختصاصی و متن باز در وب سایت PicPars.com ارائه شده، هر گونه کپی برداری از آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد!

برنامه نویسی شده توسط سید محسن قاسمیان

  منبع: www.picpars.com

  لطفا مقالات، آموزش‌ها و پروژه های خود را به آدرس ایمیل ارتباطی ایمیل نمائید تا آن را با نام خودتان در سایت منتشر کنیم.




فایل های ضمیمه ( ورود - عضويت )

فایل شماره 133 | حجم 52 کیلوبایت | دانلود 6658 بار

منبع www.picpars.com  نویسنده: سید محسن قاسمیان

منبع www.picpars.com  دانلود درایور پیشرفته کیبورد 4×3 به زبان سی برای AVR

منبع www.picpars.com  پسورد: www.picpars.com

به این مطلب امتیاز دهید

برچسب ها:
تاریخ ارسال سه شنبه، 15 آذر ماه، 1390    نویسندهنویسنده: مدیریت    نظرات 18 نظر    بازدید بازدید [ 38739 ]   پرینتنسخه چاپی
فایل پی دی اف فایل پی دی اف   ارسال به دوستان ارسال به دوستان   

پروژه فاصله سنج و عمق سنج آلتراسونیک با AVR
کد پروژه: MCP-33
عنوان: پروژه فاصله سنج و عمق سنج آلتراسونیک با AVR
میکروکنترلر: AVR ==> زبان سی C (کدویژن)
قیمت: به جزئیات پروژه مراجعه نمایید
جزئیات سفارش خرید
یک مدار فاصله سنج می باشد که می توان در مواردی نیز به عنوان عمق سنج از آن استفاده نمود. حداقل فاصله قابل تشخیص 5cm و حداکثر 5m می باشد.
پروژه ریموت کنترل 433-315 مگاهرتز 4 کاناله با قابلیت لرنینگ
کد پروژه: MCP-27
عنوان: پروژه ریموت کنترل 433-315 مگاهرتز 4 کاناله با قابلیت لرنینگ
میکروکنترلر: AVR ==> زبان سی C (کدویژن)
قیمت: به جزئیات پروژه مراجعه نمایید
جزئیات سفارش خرید
این پروژه یک مدار گیرنده رادیویی 433 یا 315 مگاهرتز می باشد که قابلیت تعریف و ذخیره سازی انواع ریموت کنترل هایی از قبیل (ریموت دزدگیر ماشین، پارکینگ، بالابر و ...) را دارد. با نگه داشتن یک میکروسوئیچ و فشار دادن یکی از کلید های ریموت به مدت 1 ثانیه کد شناسایی ریموت مورد نظر آشکار و سپس در حافظه ذخیره می شود و می توان با چهار کلید ریموت (کلیدهای A,B,C,D) چهار رله را روشن و خاموش کرد.

مرتبط باموضوع :          مطالب بیشتر در این موضوع

 کار با تایمر کانتر صفر AVR در حالت ساده به زبان سی کدویژن CodeVision  [ پنجشنبه، 29 مهر ماه، 1389 ] 63168 مشاهده
 اتصال کیبورد 4*4 به میکروکنترلر AVR و نمایش روی سون سگمنت  [ سه شنبه، 19 ارديبهشت ماه، 1391 ] 31634 مشاهده
 آموزش AVR به زبان سی C  [ چهارشنبه، 21 بهمن ماه، 1388 ] 30866 مشاهده
 شمارنده تک رقمی با سون سگمنت و قابلیت کنترل زبان C و AVR  [ چهارشنبه، 13 مرداد ماه، 1389 ] 24240 مشاهده
 اتصال کیبورد 4*4 به میکروکنترلر AVR  [ پنجشنبه، 16 ارديبهشت ماه، 1389 ] 91596 مشاهده
نام شما: bhram
ایمیل شما: bhramgoor@gmail.com
در مورخه : يكشنبه، 16 مهر ماه، 1391توسط
(مشخصات کاربر bhram | ارسال پیغام شخصی)

با سلام

لطفا درمورد این چند خط توضیح بیشتتری بدهید:

در هر برنامه‌ای که خواستید از کیبورد 3×4 استفاده کنید ابتدا این فایل هدر را در پوشه ای به نام header در مسیر اصلی پروژه قرار داده و سپس به صورت زیر آن را به برنامه اصلی اضافه می کنید

جوابیه ها

نام شما: وحید
ایمیل شما: vaheedb@yahoo.com
در مورخه : يكشنبه، 27 اسفند ماه، 1391

میبخشید از اینکه من فوضولی میکنم ، مثلا من که در درایو C پوشه cvavr2 برنامه رو ریختم  (برنامه کدویژن) وارد bin میشم اونجا که فایل برنامه ذخیره میشه ، اینجا یه پوشه به نام header درست میکنم و محتویات فایلی رو که دانلود کردم گذاشتم در واقع باید ادرس فایل کتابخونه رو به برنامه بدیم دیگه میگیم همونجا که برنامه هست برو پوشه header کتابخونه اونجاست 

ارسال جوابیه

ارسال جوابیه

نام شما: نویدکفاشی
ایمیل شما: navidkaffashi@yahoo.com
در مورخه : دوشنبه، 11 دي ماه، 1391

دوستان عزیز سلام 

من تازه کار با avr  رو شروع کردم و دارم یه پروژه واسه خودم مینویسم . مشکلی که الان برام پیش اومده اینه که میخوام 4 رقم به صورت عدد صحیح و 4 رقم به صورت اعشار وارد کنم.

اول اینکه چطوری دات اعشار رو بزارم و روی کی پد تعریفش کنم

دوم اینکه چطوری دستور 4 رقم اعشار و 4 رقم عدد صحیح رو بدم

 

منظورمو بطور مثال میگم

4 رقم عدد وارد کردیم حالا کلید 11 رو میزنیم دات اعشار می افته و می تونیم 4 رقم اعشار وارد کنیم 

مرسی دوستان

ارسال جوابیه

نام شما: وحید
ایمیل شما: vaheedb@yahoo.com
در مورخه : جمعه، 18 اسفند ماه، 1391

من کتابخونه رو یه تغییر کوچیک دادم که اگه خواستیم اعداد ورودی بصورت * نشون داده بشه و تغیری در عملکرد نمیده فایل کتابخونه که در پوشه header هست رو باز کنید خط زیر رو پیدا کنید :

 

if(show){
             sprintf(temp,"%d",input[d]);
             lcd_puts(temp);
            }
حالا به جای این خط ها این خط ها رو جایگزین کنید :
if(show==2){
             sprintf(temp,"*",input[d]);
             lcd_puts(temp);
            }
حالا موقع استفاده اگه جای بیتی که میخواستین برای نمایش 0 یا 1 وارد کنید عدد 2 رو وارد کنید * نمایش داده میشه ، اگه ادمین عزیز لطف کنه در برنامه اصلی هم وارد بشه بهترم میشه دیگه 

 

 
 
جوابیه ها

نام شما: وحید
ایمیل شما: vaheedb@yahoo.com
در مورخه : يكشنبه، 27 اسفند ماه، 1391

دوستان میبخشید اشتباه کوچیکی پیش اومد ، اون خط های بالا رو پاک نکنید و خط های پایین رو جایگزین بلکه خط های اول رو با شرط show==1 تغیر بدید و اون خط های پایین را اضافه کنید 

ارسال جوابیه

ارسال جوابیه

نام شما: احمد
ایمیل شما: electroniciran@rocketmail.com
در مورخه : چهارشنبه، 30 اسفند ماه، 1391

 سلام 

من  اقا من این برنامه را داخل کدویژنی که تو سایت شما هست  دانلود کردم واخرین ورژنه  نوشتم ولی هنگام  کامپایل کردن  ارور میده  اینم ارورش خواشن راهنمایی کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Error: C:Documents and SettingsOliveDesktopKeypad advance 3.4Listhh.asm(2031): Undefined symbol: __lcd_port

جوابیه ها

نام شما: سید محسن قاسمیان
ایمیل شما:
در مورخه : چهارشنبه، 30 اسفند ماه، 1391توسط
(مشخصات کاربر SMGH-admin | ارسال پیغام شخصی)

با سلام

در نسخه جدید __lcd_port معنایی ندارد و پورت LCD باید در قسمت کانفیگ پروژه تعیین شود.

ارسال جوابیه

ارسال جوابیه

نام شما: احمد
ایمیل شما: electroniciran@rocketmail.com
در مورخه : جمعه، 2 فروردين ماه، 1392توسط
(مشخصات کاربر cinapa | ارسال پیغام شخصی)

سلام سید  

لطفا بفرمایید که چطوری مثل این فایل هدر را منم میتونم  ذخیره کنم و کجا باید ذخیره بشه . تو پوشه شما سه تا فایل هست  با پسوند های مختلف  . اینا چطوری ذخیره ودرست میشن 

جوابیه ها

نام شما: سید محسن قاسمیان
ایمیل شما:
در مورخه : شنبه، 3 فروردين ماه، 1392توسط
(مشخصات کاربر SMGH-admin | ارسال پیغام شخصی)

خیلی ساده است، شما ابتدا یک New بزنید و سورس را انتخاب کنید، حال در قسمت Type نوع هدر فایل رو انتخاب و ذخیره کنید. اکنون می توانید برنامه خود را در این فایل بنویسید و در برنامه سی اصلی مطابق آنچه که گفته شد این فایل را فراخوانی کنید. نکته مهم این است که مسیر فایل باید از روت فولدری که پروژه رو ذخیره کرده اید شروع شود. مثلا پروژه شما در درایو D هارد دیسک در فولدر project ذخیره شده:

D:/project

اگر در فولدر project فولدری به نام header درست کنید و فایل هدر را در اینجا ذخیره کنید باید مطابق زیر فراخوانی شود:

#include <header/keypad_advance.h>

اگر نمی خواهید فولدر header را ایجاد کنید می توانید مستقیما فایل هدر را در روت یعنی همان فولدر project ذخیره کنید و به این صورت فراخوانی کنید:

#include <keypad_advance.h>

شما فایل را در هر فولدری که ذخیره کرده اید باید آدرس آن را از روت به بعد به صورت بالا فراخوانی کنید.

ارسال جوابیه

ارسال جوابیه

نام شما: احمد
ایمیل شما: electroniciran@rocketmail.com
در مورخه : شنبه، 3 فروردين ماه، 1392توسط
(مشخصات کاربر cinapa | ارسال پیغام شخصی)

 سلام مجدد سید 

 من همونطوری که فرموده بودین انجام دادم ولی تو فایلی که بنام هدر درست کرده بودم فقط یه فایلی ایجاد شد که  تو notepad هست وغیر اون چیزی نیست  . فقط همین فایل تو نودپد  هست . 

ارسال جوابیه

نام شما: احمد
ایمیل شما: electroniciran@rocketmail.com
در مورخه : شنبه، 3 فروردين ماه، 1392توسط
(مشخصات کاربر cinapa | ارسال پیغام شخصی)

سلام  

اقا مرسی . درست شد  فقط تو  نام گذاری اشتباه کرده بودم 

بابت اموزشت بینهایت ممنون 

ارسال جوابیه

نام شما: احمد
ایمیل شما: electroniciran@rocketmail.com
در مورخه : دوشنبه، 5 فروردين ماه، 1392توسط
(مشخصات کاربر cinapa | ارسال پیغام شخصی)

سلام و خسته نباشید به سید  محسن قاسمیان عزیز 

بابت اموزش خوبت بسیار ممنون امیدوارم که این نوع اموزش  تون ادامه داشته باشه  چون واقعا تو تمام انجمن ها و سایت ها فقط سایت شما این قدر قشنگ توضیح داده و  مطالب جدید داره !

یه  خواهش هم داشتم این که . اگه لطف کنین و توابع و کتابخونه های مربوط به lcd کارکتری مثل 2×16 را هم قرار بدین  . تو قسمت فارسی سازی این نوع ال سی دی ها

توسط کدویژن خیلی مشکل هست و من تا الان نتونستم  این ال سی دی ها را  روش فارسی بنویسم البته با کدویژن  . اگه برنامه ای یا اموزشی بدین خیلی ها در این مورد مشکل دارن وهیچ کجای انجمن ها و سایت ها در این مورد بحثی و اموزشی نیست 

تشکر فراوان . 

ارسال جوابیه

نام شما: nazemi
ایمیل شما: m.nazemi800@gmail.com
در مورخه : دوشنبه، 9 ارديبهشت ماه، 1392توسط
(مشخصات کاربر nazemi | ارسال پیغام شخصی)

با عرض سلام

میخواستم خواهش کنم اگر امکانش هست برنامه اتصال کی پد 4*3 به میکرو atmega8رو به زبان بسکام هم تو سایت لطف کنیدبذارید،من برای پروژه ام نیاز دارم.ممنون میشم اگر کمکم کنید چون زمان زیادی برای تحویل پروژه ام ندارم.

ارسال جوابیه

نام شما: رویا
ایمیل شما: www.sogand640@yahoo.com
در مورخه : شنبه، 20 مهر ماه، 1392

برنامه ای که اعداد 1تا16 صفحه کلید را روی LCDنمایش دهد خواهش میکنم جوابش وبرام ایمیل کنیدعصبانیشکلک

ارسال جوابیه

نام شما: aaa
ایمیل شما:
در مورخه : چهارشنبه، 22 آبان ماه، 1392

هیجان

 

ارسال جوابیه

نام شما: mhj
ایمیل شما: mhj_sajjadi@yahoo.com
در مورخه : يكشنبه، 17 آذر ماه، 1392

با سلام. یه سوال داشتم. در واقع  دنبال یه برنامه هستم که با فشردن هر کلید از صفحه کلید ماتریسی کد اسکی اون رو روی lcd نمایش بده . صفحه کلید هم باید 4*3 باشه . دوستان لطفا کمک کنید

ارسال جوابیه

نام شما: یعقوب عندلیب
ایمیل شما: barg.xazan89@gmail.com
در مورخه : يكشنبه، 15 دي ماه، 1392

با سلام و خسته نباشید خدمت مهندسان و زحمت کشان سایت

واقعاً سایت بسیار عالی دارید. هم از لحاظ علمی و هم مطالب و پروژه ها بسیار پربار بود.

من می خواستم یه سیستم هوشمند اعلام و اطفاء حریق با مشخصات زیر درست کنم که تو برنامه نویسیش مشکل دارم. البته برنامه بسکام تو اینترنت هم هستش اما می خوام با کدویژن برنامه بنویسم. خوشحال میشم کمکم کنید.

سیستم مورد نظر باید ابتدا به مدت 2 دقیقه صبر کنه تا به حالت پایدار برسه.

در طول این مدت چراغ زرد رنگ روشن باشه و رو ال سی دی یه چیزی بنویسد.

بعد چراغ زرد خاموش شده و سبز روشن شود. و ال سی دی بنویسد شماره تلفن را وارد نمائید. و توسط کیپد تلفن سه تا شماره دریافت و ذخیره کند تا در مراحل بعدی به آن زنگ بزند.

حال سنسورmq2را بررسی کند اگر مقدارش بالا رفت. سنسور دما lm335 را بررسی کند اگر دما بیشتر از 40 بود عملیات زیر را انجام دهد.

رله برق و آب و گاز را فعال کند.

و چراغ سبز خاموش شده و قرمز روشن شود.

روی ال سی دی عبارت خطر را چاپ کند.

آژیر را به صدا در بیاورد. و نهایتاً با شماره های مورد نظر تماس بگیرد.

بعد صدای ضبط شده را پخش کند.

پس از اینکه صدا 60 ثانیه تمام شد تلفن قطع شود.

پس از اجرای این مراحل دوباره به ابتدای برنامه منتقل شود.

در غیر این صورت

حال سنسورmq2را بررسی کند اگر مقدارش بالا رفت. سنسور دما lm335 را بررسی کند اگر دما کمتر از 40 بود عملیات زیر را انجام دهد.

رله برق و هواکش و گاز را فعال کند.

و چراغ سبز خاموش شده و قرمز روشن شود.

روی ال سی دی عبارت خطر را چاپ کند.

آژیر را به صدا در بیاورد.

پس از اجرای این مراحل دوباره به ابتدای برنامه منتقل شود.

در ادامه اگر با زدن یکی از کلید های ستاره شماره مورد نظر ثبت شود و با کلید مربع بتوان دوباره شماره ها را تغییر داد. صدای آزیر و روش شماره گیری مهم نیست با چه روشی انجام گیرد. اما برنامه به زبان کدویژن باشد. و برای مدار ظبط و پخش صدا از تراشه  ISD2560 استفاده شده است.

ارسال جوابیه

نام شما: یعقوب عندلیب
ایمیل شما: barg.xazan89@gmail.com
در مورخه : چهارشنبه، 18 دي ماه، 1392

سلام مهندس ممنون میشم جواب سوال قبلی بهم ایمیل کنید.

خیلی لازمش دارم باید پروژه بدم اما تو برنامه اش موندم. باید هم با کدویژن باشه.

روش شماره گیری مهم نیست. پالس یا تن.

ارسال جوابیه

 
نام شما: [ کاربر جدید ]

نام شما (ضروری): 
ایمیل شما : 
نظر:
کد امنیتی
کد امنیتی

  [ بازگشت ]